Fredag och fredagstema

Hade lovat barnen att baka något, så det fick bli lite påskinspirerade cupcakes och brysselkex🙂

Har vanliga vaniljmuffins och så gjorde jag en fruxo (godiset) fluff som jag färgade gul som frosting och lite färglatt strössel. Brysselkexen tog vi gult socker istället för att färga det rosa, men det syntes dock inte så bra sen efter gräddning. Men gott blev det🙂

DSC_0298

DSC_0295

Fredagstema-människoskapelser

5 reaktioner på ”Fredag och fredagstema

  1. Trots att jag precis kommit hem från påskfika men massor med godsaker hos syster yster så ser det förskräckligt gott ut det där🙂 Ha en fortsatt trevlig påsk!

    • Tack🙂 Man värmer först grädde utan att koka och smälter sedan det godis man vill ha i, sedan ska det kulas ett par timmar el över natten. Därefter vispar man upp det till fluff :)till detta tog jag 3 dl grädde och 60 g fruxo, blev helt ok. Tar man för mycket kan det läty bli klibbigt, men finns många recept på detta om man googlar🙂 Sedan jag lärde mig detta blir detta nästan jämt topping el fyllningar i tårtor, så gott🙂

Kommentera

