Kalas

Har haft kalas i helgen för äldsta dottern som blivit hela 5 år! Hon ville ha en Elsa (från frost filmen ) tårta, jag tänkte först beställa en men eftersom jag gillar att skapa googlade jag runt lite för att se en del beskrivningar på tårta och beslutade att göra en själv🙂 och eftersom jag ville ha den laktosfri också gjorde jag allt själv. Inklusive tårtbottnarna. Dottern blev nöjd och tårtan smakade bra också 😊

IMG_4304.JPG

IMG_4305.JPG

IMG_4306.JPG
Nu har jag fått mersmak, riktigt kul har det varit!🙂 Detta var också mitt bidrag till helgbilden inne hos Marit

17 reaktioner på ”Kalas

  1. Wow vad duktig du är som fixade det själv. Godare med hemgjord tårta än köpt. Blir den dessutom så vacker så fortsätt du men risken är att folk beställer av dig:-)

  2. Fin tårta! Det var tider de när mina barn var små och tårterna skulle vara som konstverk. Hur gör du tårtan? En vanlig tårta med ett hål i för att stoppa ner Barbie i eller är det en specialform?

    • Tack🙂 gjorde två runda vanliga tårtbottnar som jag sedan jämnade till olika storlekar i en skål , första biten får tex bli lite mindre och sen större och större och så lägger man fyllningen samtidigt, sen är det bara att vända upp å ner på bunken så har man kjolen🙂

Kommentera

