Från frö till ört

I juni planterade jag och barnen lite örter, för att ha ett litet projekt tillsammans under sommaren. De har verkligen växt och frodats vilket var en förändring som jag dokumenterade lite.

IMG_4005.JPG
Har börjat växa smått, oregano och persilja.

IMG_4006.JPG

IMG_4007.JPG
Persiljan ett par veckor senare
Och här ser ni oreganon

IMG_4008-0

IMG_4009.JPG

Det stod utmattad/förändring på onsdagstemat idag och egentligen var ju förändring tema förra veckan, men kom inte på nått kring utmattad idag🙂 Även om jag har en del att studera är jag inte utmattad, än😉 Dags att fortsätta min läsning av litteratur, önskar er alla en trevlig onsdag!

9 reaktioner på ”Från frö till ört

  1. Å kunne dyrke frem sine egne urter er deilig, jeg gjør det fortsatt selv om vi ikke har barn boende hjemme lenger. Og barnebarna har hver sin potte her.
    Moro når småmor og lillemann (barnebarna) kommer på besøk og skal se på SIN plante.
    Ha en flott dag🙂

Kommentera

