Början på något nytt

Jag börjar många nya saker och ordet början är idag tisdagstemat🙂
Dels har jag en känslig mage så har nu varit utan laktos i tre veckor och mår verkligen hundra gånger bättre! Och så krångligt är det inte att utesluta det, finns så mycket goda och bra alternativ idag.

I och med detta tog jag också tag i att försöka bli hälsosammare och tänka mer på vad jag äter och vad jag mår bra av. En god frukost eller mellanmål som jag har börjat mer med är smoothie med Gojjibärpulver och obehandlad kakao, yoghurt och bär🙂

IMG_3972.JPG

Jag har också börjat en distanskurs och då är smoothie väldigt bra plugg godis också !;)

14 reaktioner på ”Början på något nytt

  1. Ja det är inte så dumt det där. Själv har jag känslig mage och struntade i laktosfritt under semester och lediga dagar när jag var bortrest och vips mådde jag sämre igen.Trots att jag inte är laktosintolerant? Man ska äta och dricka det man mår bra av. Ha en fin dag.

    • Ja man kan vara känslig mot laktos med även om man inte är intolerant har jag fått höra. Jag har dock inte vågar dricka mjölk nu som man kanske ska prova när man uteslutit det ett tag. Vill inte få kramp och känner att mår jag nu bättre av att utesluta det så varför inte🙂 så intolerant eller ej vet jag inte men har IBS också och då kan man helt enkelt bara vara känslig.

  2. Jag har oxå börjat ett bättre liv… Har slutat med läsk, snacks, godis och fikabröd och dricker massor med färskpressad juice. Blir faktiskt piggare av det! Bra för oss!

  3. Tråkigt att du inte tål laktos, men precis som du skriver så är det inte så krångligt ändå. Vi upptäckte för en tid sedan att min man var glutenallergiker, lite krångel i början innan man lärde sig nya vanor men nu är det inga problem. Tror att vi alla mår bättre om vi äter mindre vetemjöl och mjölkprodukter även om man inte är allergisk!

  4. Min son är laktosallergiker och det finns verkligen många bra alternativ. Framför allt använder vi havremjölk etc. Smoothies är suveränt. Prova gärna att blanda i linfrö och chiafrön. Då får man ännu mer nyttigheter i sig utan att märka det🙂

Kommentera

