Fara

Jag är inte åskrädd men de senaste dagarnas åskväder har ändå känts som en fara med dess kraftiga blixtar och smällar och dunder precis över huset…

Nytt åskoväder drog in över oss igår och trots obehaget blir det ändå snygga moln:

20140805-101057-36657288.jpg

20140805-101109-36669707.jpg

20140805-101117-36677979.jpg

Tisdagstema, fara

12 reaktioner på ”Fara

  1. Snygga åskmoln du fått på bild! Visst kan man bli lite åskrädd när det blixtrar så mycket som det gjort nu den senaste tiden. Mycket blixtnedslag har vi ju haft.
    Värmen har gjort det snustorrt i naturen, så säkert orsakar blixtnedslag oönskade bränder. Vet inte om det var orsaken i Sala, men urladdningarna i ett åskoväder är imponerande och respektingivande.🙂

  2. Speciellt otäckt är det när det åskar på natten tycker jag, men jag har varit med om ett nedslag och det var inte kul alls. En gång talade jag i telefon och en eldkvast slog ut från den trots åskledare för telefonen. Tur jag inte miste örat. Så respekt för åska det skall man ha.

  3. Läckra bilder med mycket drama i! I kväll när jag skulle hem från stan var det ett rejält åskoväder, och då känner jag hur farligt det är. Blixten slog nog ner bara några hundra meter från mig, då är det inte kul att vara ute och gå. Jag smög utefter husväggar och sprang in i bilen när mannen kom och hämtade mig…

  4. Ja nog har det dundrat ovanligt mycket på sistone. Åskrädd är inte jag heller men man ska ha respekt. Kanske är det pga sociala medier, men jag tycker jag läser om många flera olyckor o bränder förorsakade av åskan än tidigare år.

Kommentera

